برج انرژی شنزن، چین

ساختمان انرژی شنزن به عنوان یک جهش نامحسوس از آسمان خراش کلاسیک توسط گروه بیاکینگلز (بیگ) طراحی شده است. پوست ساختمان برای به حداکثر رساندن عملکرد پایدار و راحتی کار در محیط هوای نیمه گرمسیری مرکز فن آوری و نوآوری در شنژن چین توسعه یافته است.
این مجموعه از دو آسمان خراش با ارتفاع های 220 متر (برج شمالی) و 120 متر (برج جنوبی) تشکیل شده است. این دو برج که توسط سکویی به هم مرتبط می شوند مستقر در یکی از خیابان های اصلی مرکز فرهنگی، سیاسی، تجاری این شهر می باشند.
 

 

 

 

 

 

 

 فضای سکوی ارتباط دهنده دو برج یک سطح افقی و بلند 34 متری است که در مناطق عمومی مانند لابی اصلی، مرکز کنفرانس، کافه تریا و سالن نمایشگاهی قرار دارد. دفاتر شرکت انرژی شنژن، در طبقه بالا از آسمان خراش ها قرار دارند که از مناظر شگفت انگیز این شهر بهره مند هستند.
نمای پلیسه دار و پیچ و تاب های کوچکی که مشخصه برخی از قسمت های دو برج است، موجب پویایی حجم آنها شده است.
این سیستم نمای پایدار، مصرف انرژی کلی ساختمان را بدون هیچ بخش متحرک یا تکنولوژی پیچیده بیش از 60 درصد کاهش می دهد.
 

 

 

 

 

 

 
دیگر راهبردهای پایداری شامل سیستم های با سرعت حرکت متغیر برای پمپ های تهویه مطبوع و فن ها، روشنایی باکارآیی بالا و سیستم های بازیافت فاضلاب هستند. هزینه انرژی به طور قابل ملاحظه ای توسط سیستم نوآورانه دوگانه خنک کننده و همچنین سیستم ذخیره انرژی کاهش پیدا می کند و به ساختمان کمک می کند تا با آب و هوای گرم و مرطوب شنژن مقابله کند. 
این ساختمان دارای گواهینامه LEED® Gold است که به عنوان یک مدل طراحی برای ساختمان های اداری آینده عمل می کند.
ساخت این پروژه در سال 2018 به اتمام رسیده است.
 

 

 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com
www.floornature.com
www.dezeen.com
www.arup.com

www.luxuryproperties.ir