کِلایم؛ بلندترین دیوار صخره نوردی جهان

"مجموعه ورزشی کلایم"، که توسط Aecom طراحی شده، در "جزیره Yas" شهر ابوظبی واقع شده است و با "Yas Mall" و "Ferrari World" مرتبط می باشد. این بنا طراحی شده تا چالش های ورزشی منحصر به فردی را برای علاقهمندان به سبک زندگی پویا و فعال در سراسر جهان ارائه نماید و موقعیت امارات را به عنوان یک مقصد گردشگری جهانی با جذابیت هایی در سطح جهانی برای تمامی گردشگران ارتقا دهد. 

 

 

 

 

 

کلایم دارای پنج منطقه صخره نوردی است: " SUMMYT" (بلندترین دیوار صخره نوردی دنیا در محیط بسته به ارتفاع 43 متر)، یک دیوار 21 متری برای افراد حرفه ای، یک دیوار 10 متری برای افراد متوسط، یک دیوار 6 متری برای افراد مبتدی و یک تخته سنگ به ارتفاع 3 متر که تا طول 57 متر گسترده شده است. کلایم همچنین "بزرگترین تونل اسکای دایوینگ (سقوط آزاد) در محیط بسته" را در خود جای داده است که پهنای آن 10 متر و ارتفاع آن 26 متر می باشد. شانزده فن دمنده فرد را در هوا معلق نگه می دارند تا حس سقوط آزاد برای آن ها شبیه سازی شود. بنابراین اگر شما از تجربه سقوط آزاد در آسمان دبی بسیار می ترسید، می توانید این ورزش ماجراجویانه را در اینجا تجربه کنید. 

 

 

 

 

 

 

 

 

طرح این بنا برگرفته از "کوه های امارات متحده عربی" است. هم تونل سقوط آزاد و هم دیوار صخره نوردی هردو در یک مکعب چند وجهی مورب با دیدی رو به آینده قرار گرفته اند که علاوه بر این ها دارای فروشگاه های خرده فروشی، فروشگاه های مواد غذایی و آشامیدنی و فضایی برای برگزاری رویدادها نیز می باشد. این ساختمان از طریق یک تونل با تهویه هوا به جاذبه های اطراف متصل می شود و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا بدون آنکه از محیط خارج شوند، میان مکان های مختلف حرکت کنند. مجموعه کلایم در نوامبر سال 2019 افتتاح گردید.  

 

 


منابع:

www.thenational.ae

www.middleeastarchitect.com

www.gearjunkie.com

www.luxuryproperties.ir