مجموعه AI CITY (شهر هوش مصنوعی)، چین

دفتر معماری BIG از طرح خود برای AI CITY رونمایی کرده است که مقر اصلی دفاتر مرکزی Terminus Group (گروه پیشتاز در جهان در ارائه خدمات هوشمند) خواهد بود. این پروژه در منطقه صنعتی Hi-Tech چونگ کینگ در جنوب غربی چین واقع شده است. در فاز اول این طرح جامع، Cloud Valley به مساحت 135000 مترمربع به عنوان مقر دفاتر مرکزی علم و تکنولوژی می باشد. طرح Cloud Valley برگرفته از چشم انداز منطقه است، جایی که دره ها و کوه ها ارتباط خیره کننده ای میان زمین و آسمان برقرار می کنند. این پروژه که مرکز نوآوری جدیدی برای چین محسوب می شود، به "هوش مصنوعی، علم رباتیک، شبکه و داده های بزرگ" اختصاص خواهد یافت. 

 

 

 

 

 

پروژه AI CITY یک طرح توسعه پایدار جدید را بنیانگذاری می کند که در آن موانع ارتباط میان طبیعت، ساختمان ها و هوش مصنوعی از بین خواهد رفت. حیاط های سبز گسترده همراه با تهویه و نور طبیعی، میزبان فعالیت های عمومی خاصی خواهند بود در حالی که رویدادهای ورزشی، نمایشگاه های هنری و نمایشگاه های محصولات در پارک فناوری در میان ساختمان ها برپا خواهند شد. از سوی دیگر، فضاهای تازه ایجاد شده شامل نمایشگاه هوش مصنوعی، بازارها و کافه ها مردم را به پیوستن به زیر سقف دعوت می کنند. در سراسر AI CITY، دوچرخه های الکترونیکی، وسایل نقلیه رباتیک و اتومبیل های خودران، معرف یک سیستم جابه جایی هوشمند جدید خواهند بود. 

 

 

 

 

 

 

بنا بر گفته دفتر معماری BIG نمای سقف این شهر یکی از مهمترین اجزای پروژه است. به عنوان نمونه، سایبان تا حیاط مرکزی سیر نزولی دارد و دسترسی به باغ سرسبز را میسر می کند. در جای دیگر، دو گوشه سقف بالا می روند تا ورودی هایی از داخل ایجاد نمایند. نمای سقف همچنین امکان وفور طبیعت برای همزیستی با برنامه های اداری را فراهم می کند و باعث ایجاد ارتباطی نزدیک تر میان انسان، طبیعت، آب و هوا و فناوری می گردد. شب ها این سقف سبز به بزرگترین صفحه نمایش دیجیتال در چین تبدیل می شود.

 

 

 

 

 


منابع:

www.big.dk

www.designboom.com

www.archdaily.com

www.luxuryproperties.ir