برنده جایزه مقام دوم مسابقه ساختمان بورس تهران / هادی…

طرح ارائه شده توسط آرشیتکت معروف هادی تهرانی با همکاری شرکت خارجی Design Core Architects ، برنده جایزه مقام دوم در مسابقه معماری ساختمان بورس اوراق بهادار تهران شده است. این طرح فوق العاده دارای 30000 متر مربع مساحت و یک ساختار دو بخشی ساده و زیبا می باشد.

در طبقه اول این ساختمان 66 متری، یک مرکز برگزاری کنفرانس با بیش از 200 صندلی واقع شده است. علاوه بر آن، کنفرانس های بزرگی که به بیش از 300 صندلی نیاز دارند نیز می توانند در طبقه سالن بورس برگزار گردند. در طبقه دوم فضاهای وابسته به آرشیو مرکزی، کلاس های درس و اغذیه فروشی ها قرار گرفته اند. در طبقات سوم تا هفتم دفاتر مستقلی از قبیل یک استودیوی پخش تلوزیونی نیز به چشم می خورد. وجود فضای باز چرخشی میانی، یک فضای دیدنی و جذاب را پدید آورده است که برای برنامه های تلویزیونی بسیار مناسب می باشد. مدیریت بورس اوراق بهادار تهران در طبقات هشتم الی دهم در نزدیکترین فاصله به تالار بورس قرار گرفته است. تالار بورس در بالاترین نقطه در طبقه یازدهم قرار گرفته است.

نمای پیکسلی این ساختمان به آن شخصیتی ویژه داده است. ظاهر ساختمان هنگامی که از زوایای مختلف به آن نگاه می شود تغییر می کند و از فاصله ای مشخص تصویر آن نیز واضح تر می گردد.


منابع :

http://www.archdaily.com/272192/tehran-stock-exchange-competition-2nd-prize-hadi-teherani-office-design-core-4s/