برج PNC Plaza

برج واقع در PNC Plaza که برای شرکت PNC( ششمین بانک بزرگ ایالت متحده آمریکا) ساخته شده، آسمان خراشی است 33 با طبقه ارتفاع  در شهر پترسبورگ، پنسلوانیا. که حدودأ 74000 مترمربع مساحت دارد.

این ساختمان اداری توسط Gensler و همکارانش طراحی شده است.تیم طراحی برای به حداقل رساندن مصرف انرژی، مـؤثرترین و کارآمدترین شیوه طراحی سبز که همساز با اقلیم پترسبورگ باشد را انتخاب کرده اند. در واقع این تیم برای نزدیک شدن به استراتژی PNC شیوه ی طراحیشان را بر پایه سه رکن گذاشته اند : ذخیره انرژی، سودمندی سازمانی، همکاری عمومی.

 

طبقه ی 28ام این برج یک بالکن و پارک داخلی با گیاهان سبز، سیستم گرمایش از کف و با ارتفاع دو طبقه را به عنوان یک "میدان شهری" برای تقویت همکاری و ایجاد حس جمعی، در خدمت کارکنان قرار می دهد.

جهت قرارگیری برج به گونه ای است که نورگیری روز و کارایی ساختمان به حداکثر برسد، نمای دوپوسته تهویه هوای طبیعی را تقویت می کند. پنجره های هوشمند (Operable Windows) نما  در روزهای با بهینه ترین شرایط اقلیمی باز می شوند (که این عمل تقریبأ در نیمی از سال اتفاق می افتد)، و با وارد کردن هوای تازه از بیرون به داخل و خارج کردن هوای گرم داخل به بیرون از قسمت بالا، به ساختمان اجازه "تنفس کردن" می دهد.

سقف شیبدار برای بیشتر کردن اثر خنک کنندگی و به عنوان یک کلکتور خورشیدی عمل می کند. این برج قرار است به عنوان یک نقطه عطف جدید و یک مصداق موثق در شهر در جهت پیش برد طراحی سبز، به کار گرفته شود.

ساخت این پروژه در سال 2012  آغاز و در سال 2015  خاتمه یافت. 


جهت دریافت اطلاعات بیشتر، کلیپ های موجود در لینک های زیر را مشاهده فرمایید :

https://www.youtube.com/watch?v=x6kJzGOJ_gc

https://www.youtube.com/watch?v=4790RS9ixww


منابع : 

http://inhabitat.com/genslers-super-sustainable-tower-at-pnc-plaza-breaks-ground-in-pittsburgh/the-tower-at-pnc-plaza-genlser-2/

http://archpaper.com/news/articles.asp?id=8349

http://www.gensler.com/projects/the-tower-at-pnc-plaza?l=featured