شهر در هم تنیده تویوتا، ژاپن

دفتر معماری BIG از جدیدترین طرح مشترک خود با شرکت تویوتا به نام "شهر درهم تنیده تویوتا" (تویوتا ووِن سیتی) رونمایی کرد. این طرح اولین سرمایه گذاری شرکت تویوتا در کشور ژاپن محسوب می گردد. این پروژه با همکاری شرکت تویوتا موتور، اولین مجموعه هوشمند شهری در جهان است که در جهت پیشبرد توسعه و پویایی بیشتر گام نهاده است. این طرح با 708200 مترمربع مساحت، به عنوان یک "آزمایشگاه زنده" شناخته می شود که برای آزمایش و گسترش تکنولوژی هایی مانند اتوماسیون، روباتیک، پویایی شخصی، خانه های هوشمند و هوش مصنوعی در یک محیط واقعی طراحی شده است. این پروژه در زمینی به مساحت 175 هکتار (که در گذشته کارخانه بوده است) در شهر سوسانو ساخته خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

دفتر معماری BIG سه نوع خیابان طراحی کرده است که در بلوک های شهری 3x3 به یکدیگر بافته شده اند. این شهر قرار است تماما با معماری پایدار ساخته شود. تمامی ساختمان ها در طرح کلی با استفاده از چوب ساخته خواهند شد. در این طرح، صنایع دستی سنتی کشور ژاپن با فناوری ساخت روباتیک ترکیب می گردد. سقف بناها با صفحات فوتوولتائیک پوشانده می شود تا علاوه بر تولید انرژی توسط سلول های سوخت هیدروژنی، انرژی خورشیدی نیز ذخیره گردد.  

 

 

 

 

 

ساختمان های مسکونی مجهز به جدیدترین فناوری های پشتیبان بشر از جمله روبات هایی در داخل منازل برای کمک به افراد در کارهای روزمره می باشند. در این خانه ها از هوش های مصنوعی سنسور دار استفاده خواهد شد تا وضعیت سلامت ساکنین را بررسی نمایند، به نیازهای اساسی آن ها رسیدگی کنند و سطح زندگی روزمره را ارتقا بخشند. 

 

 

 

 

تویوتا در نظر دارد تا کارمندان شرکت تویوتا موتور و خانواده هایشان، زوج های بازنشسته، خرده فروشان، دانشمندان بازدید کننده و شرکای صنعتی در "شهر درهم تنیده تویوتا" ساکن شوند. در ابتدای پروژه این شهر برای 2000 نفر طرح ریزی شده و همراه با پیشروی پروژه، به تعداد ظرفیت آن نیز افزوده خواهد شد. انتظار می رود ساخت این شهر در ابتدای سال 2021 میلادی آغاز گردد. 

 

 

 


منابع:

www.toyota.ie

www.archdaily.com

www.worldarchitecture.org

www.luxuryproperties.ir