طرح جامع پارک فرهنگی خلیج شِنژن، چین

دفتر معماری MAD Architects به سرپرستی Ma Yansong، از طرح جامع و نقشه معماری خود برای مجموعه "پارک فرهنگی خلیج شِنژِن" رونمایی کرده است. این مجموعه فرهنگیِ بلند پروازانه با مساحت تقریبی 51000 مترمربع و مجموع مساحت ساختمانی 182000 مترمربع، دارای فضاهایی از جمله تالار طراحی خلاقانه، موزه علم و فناوری شنژن همراه با یک فضای سبز عمومی قرار گرفته در امتداد اسکله شهر شنژن کشور چین می باشد. این مجموعه که در دل منطقه Houhai شنژن (که به عنوان سیلیکون وَلی کشور چین شناخته می شود) قرار گرفته، نمایانگر هدف جاه طلبانه شهر شنژن برای تبدیل شدن به یک "شهر فرهنگی با تاثیری جهانی" است. انتظار می رود ساخت این مجموعه تا سال 2023 پایان یابد. 

 

 

 

 

طرح گروه MAD متشکل از فضای سبز عمومی مواج همراه با غرفه هایی (پاویلیون) شبیه به سنگ های یادبود با ظاهری هموار و صیقلی می باشد که به آرامی در میان محیط پیرامون قرار گرفته اند. در امتداد طبقه بالای غرفه جنوبی، بازدید کنندگان می توانند با عبور از میان فضای نمایشگاهی به یک سکوی تماشا برسند و از آنجا خط آسمان شهر و خلیج شنژن را مشاهده کنند. بلندترین فضای سالن نمایشگاه ویژه به 30 متر می رسد. این گالری منحصر به فرد می تواند تنوعی از اینستالیشن های (چیدمان هنری) بزرگ مقیاس، ویدیوها، برنامه های چند رسانه ای و اجراهای هنری را به نمایش بگذارد و جلوه های فضایی خیره کننده ای از معماری را عرضه کند. فضای پذیرش، سالن های نمایشگاهی استاندارد، فضای آموزشی عمومی، کتابخانه، سالن اجتماعات، تئاتر، کافی شاپ و خدمات پشتیبانی، در سراسر طبقه همکف پخش شده اند. 

 

 

 

 

 

 

 

این پروژه که به عنوان "یک پارک سه بعدی برای شهروندان" طراحی شده، نه تنها یک فضای عمومی باز در 24 ساعت شبانه روز می باشد بلکه به عنوان یک منطقه نمایشگاهی و سالن اجراهای هنری نیز عمل می کند. استخر آینه ای در قلب سایت یک سالن آمفی تئاتر را شکل می دهد که می تواند تا 10000 نفر را در خود جای دهد. سکوهای مختلفی در سراسر این منظره ماندگار وجود دارند که فضای لازم برای اجراهای هنری و نمایشگاه های هنر عمومی در فضای باز را فراهم می کنند و همچنین فضای مدنی پویایی را برای میزبانی از جشنواره های هنر و موسیقی و سایر رویداد های داخلی و بین المللی شکل داده و مکانی برای تبادل فرهنگی ایجاد می کنند.

 

 

 

 


منابع:

www.i-mad.com

www.designboom.com

www.luxuryproperties.ir