رافِلز سیتی هانگژو، چین

"رافِلز سیتی هانگژو" که توسط استودیو هلندی UNStudio طراحی شده، یک طرح توسعه چند منظوره در شهر هانگژو کشور چین است. این مجموعه شامل یک هتل، دفاتر اداری، یک سری آپارتمان و فروشگاه همراه با یک جفت برج سینوسی شکل می باشد که توسط یک ساختمان با لُژ وسیع و میدانی سبز در محوطه به یکدیگر متصل شده اند. این مجموعه که استودیو UNStudio از آن به عنوان "یک قطب شهری پایدار برای زندگی، کار و گذران اوقات فراغت" یاد می کند، نقطه عطف برجسته ای در منطقه مرکزی تجاری جدید شهر هانگژو خواهد بود. مجموعه "رافِلز سیتی هانگژو"  با مساحتی در حدود 400000 مترمربع، متشکل از دو برج 250 متری، ساختمان اتصال دهنده و محوطه زیبای پیرامون می باشد. 

 

 

 

 

 

 

طراحی برج که انعکاسی از جریان رودخانه می باشد، حرکتی موج گونه دارد. حالت مواج بنا که به دلیل متحد المرکز بودن حس پویایی بیشتری القا می کنند، از پایه ساختمان به آرامی آغاز شده و در امتداد محور عمودی به سمت بالای ساختمان شدت بیشتری می یابند. برج ها در امتداد محور شرقی – غربی تنظیم شده اند تا از ایجاد سایه زیاد جلوگیری شود و امکان ورود نور طبیعی روز به آپارتمان ها و دفاتر اداری فراهم گردد. 

 

 

 

 

 

 

دو ساختمان بلند مرتبه این مجموعه با داشتن 60 طبقه شامل فضاهایی از جمله آپارتمان ها، دفاتر اداری، هتل کُنراد و یک هلی پد بر روی بام می باشند که تمامی این فضاها چشم اندازی به سوی رودخانه Qiantang و دریاچه غربی (منطقه تاریخی شهر) دارند. بخش ارتباط دهنده دارای لُژ، ساختمانی شش طبقه است که دربرگیرنده واحدهای فروشگاهی، رستوران ها، امکانات تفریحی، پارکینگ و دسترسی مستقیم به سیستم حمل و نقل مترو می باشد و یک ورودی اصلی نیز در یک گوشه رو به پارک مجاور و مرکز شهر دارد. فضای وُید بازدیدکنندگان را در امتداد هر یک از بال ها با طول 150 متر هدایت می کنند. پنجره سقفی که آتریوم را پوشانده است، چشم اندازی از برج ها از همه نقاط این منطقه به نمایش می گذارد و این امکان را فراهم می کند تا نور طبیعی از طریق وُیدها کاملا به فضای داخلی ساختمان نفوذ کند. 

 

 

 

 

 

"رافِلز سیتی هانگژو" یک نقطه تلاقی، قطبی برای تجارت و همچون یک مقصد گردشگری برای بازدیدکنندگان و ساکنان خواهد بود؛ مقصدی توریستی که در یک محیط بسیار پایدار، فضای لازم برای کار، زندگی و تفریح را یکجا دارد.

 

 

 

 


منابع:

www.unstudio.com

www.dezeen.com

www.luxuryproperties.ir