مرکز بین المللی همایش دالیان، چین

"مرکز بین المللی همایش دالیان"، واقع در چین، توسط دفتر معماری Coop Himmelb(l)au طراحی شده است. این ساختمان با مساحت 40000 مترمربع، بایستی هم منعکس کننده آینده ای مدرن و نویدبخش شهر دالیان بوده و هم سنت و پیشینه آن به عنوان یک بندر مهم، منطقه تجاری، صنعتی و یک شهر توریستی باشد. بنابراین جای گیری ساختمان بر روی سایت مطابق با جهت گیری دو محور اصلی شهر که در مقابل ساختمان ادغام می شوند، تنظیم شده است. مرکز بین المللی همایش دالیان برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه International Architecture Awards در سال 2014، جایزه A+Awards در سال 2013 و... شده است.  

 

 

 

 

 

 

 

هندسه نماها به واسطه شکل اتاق های کنفرانس (که به نظر می رسد نما را شکافته اند) تکه تکه شده و فرمی چند وجهی پدید آورده است. سقف طاق ضربی اتاق های کنفرانس و تئاتر متشکل از یک ساختار مخروطی شکل کم عمق همراه با سیستم های قابل کنترل ورودِ نور روز می باشد که محیطی آرام بخش در فضای داخلی ایجاد می کنند. یک فضای عمومی در طبقه همکف امکان تمایز دسترسی را برای گروه های مختلف کاربران فراهم می کند. در هسته اصلی ساختمان یک تئاتر بزرگ با ظرفیت 1600 نفر و سالن کنفرانس انعطاف پذیر دقیقا در مجاورت آن با ظرفیت 2500 نفر قرار گرفته اند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

با این آرایش، می توان از صحنه اصلی به عنوان تالار تئاتر کلاسیک و همچنین به عنوان یک سالن چندمنظوره انعطاف پذیر استفاده نمود. فضاهای کنفرانس کوچک تر همچون مرواریدهایی در اطراف این هسته اصلی چیده شده اند و فضاهای ارتباطی بسیار کوتاهی را میان قسمت های مختلف فراهم می کنند. اکثر اتاق های کنفرانس و فضاهای گردشی، نور روز را به طور مستقیم از بالا دریافت می کنند. همانطور که از یک فضا با کاربری کنفرانس مدرن انتظار می رود، در این مجموعه مکان های ملاقات غیر رسمی، همچنین بخش های استراحت و پذیرایی و باغ های میان سالن ها همراه با چشم اندازی به بیرون در نظر گرفته شده اند.

 

 

 

 

 

 


منابع:

www.coop-himmelblau.at

www.architizer.com

www.luxuryproperties.ir