برج کاپیتا اسپرینگ (برج سنگاپور)، سنگاپور

برج "کاپیتا اِسپرینگ" به ارتفاع 280 متر، به طور مشترک توسط دفاتر معماری BIG (Bjarke Ingels Group) و CRA (Carlo Ratti Associati) طراحی شده است. این برج به عنوان یکی از بلندترین برج های سنگاپور، علاوه بر آنکه سطح استاندارد فضاهای کاری و زندگی را ارتقا می دهد، نقطه عطف جدید و زیبایی نیز به خط آسمان سنگاپور اضافه خواهد کرد. این آسمان خراش سرسبز و همگام با تکنولوژی، در دل منطقه تجاری سنگاپور و در مکان یک مجموعه پارکینگ قدیمی مربوط به دهه 80 میلادی، قرار گرفته است. ساخت این بنای 93000 مترمربعی چند منظوره، در پی برگزاری یک مراسم در سال 2018 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. 

 

 

 

 

 

 

 

طبق طرح، نمای شیشه ای و استیل این برج 51 طبقه ای در پایه و طبقات میانی و بالایی، از هم جدا شده اند تا درختان و گیاهان بتوانند از میان آن ها بیرون بروند. در طبقه همکف، یک پارک عمومی همراه با فضاهایی برای برگزاری کلاس های ورزشی، اینستالیشن های هنری و رویدادهای اجتماعی قرار خواهند گرفت. مسیرها و پیاده رو های سرپوشیده با عبور از میان یک جنگل به فضایی روباز به ارتفاع 19 متر در تریبون برج راه می یابند که امکانات خرید و غذاخوری و همچنین لابی های دفاتر اداری و مسکونی ها را در خود جای داده است. در ارتفاع 100 متری، چهار طبقه بهم پیوسته برج به یک پارک عمودی با ارتفاع 30 متر اختصاص یافته  که در مرکز آن یک پلکان مارپیچ سرپوشیده قرار گرفته است. این باغ گرمسیری همچنین دارای یک سالن ورزشی سرسبز، بانوج های وصل شده در ارتفاع و یک کافه خواهد بود.      

 

 

 

 

 

 

هشت طبقه اول برج به واحد های مسکونی همراه با سرویس دهی شامل امکانات بسیاری از جمله استخر شنا، جکوزی، پیست دومیدانی، سالن بدن سازی، آشپزخانه عمومی، سالن نشیمن ساکنین و باربیکیو، اختصاص یافته است. در 29 طبقه بالایی برج، فضاهای اداری عالی با چشم انداز پانوراما به رودخانه سنگاپور و خلیج مارینا قرار دارند. برج هوشمند سنگاپور دارای سنسور، دستگاه های مجهز به اینترنت اشیا و هوش مصنوعی پراکنده در تمامی نقاط می باشد تا امکان "شخصی سازی کامل" آسمان خراش برای ساکنین فراهم گردد.

 

 


منابع:

www.big.dk

www.dezeen.com

www.luxuryproperties.ir