برج نوآوری جاکی کلاب، اثری از دفتر معماری زاها حدید

"برج نوآوری جاکی کلاب" (به اختصار JCIT) میزبان دانشکده طراحی دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ و موسسه طراحی جاکی کلاب برای نوآوری های اجتماعی است. JCIT، اثری از دفتر معماری زاها حدید، فضای شهری جدیدی ایجاد می کند که به گوناگونی زندگی دانشگاهی قوت می بخشد و به بیان پویایی و فعالیت یک موسسه با نگاهی رو به آینده می پردازد. JCIT در یک سایت باریک و نامنظم در راس شمال شرقی پردیس دانشگاه واقع شده و به قلب پردیس متصل است تا بدین گونه دانشکده ها و مدارس مختلف دانشگاه را به توسعه ابتکارات میان رشته ای و تعامل با جامعه، دولت، صنعت، NGO و آکادمی ها تشویق کند. 

 

 

 

 

 

 

این برج 15 طبقه ای با مساحت 15000 مترمربع بیش از 1800 دانشجو و کارمند را در خود جای داده است و امکاناتی برای آموزش طراحی و پرورش نوآوری از جمله استودیوهای طراحی، آزمایشگاه ها و کارگاه ها، مکان هایی برای برپایی نمایشگاه، کلاس های چند منظوره، سالن اجتماعات، تئاتر و سخنرانی دارد. فضاهای توخالی و استفاده از شیشه در فضاهای داخلی باعث ایجاد شفافیت و اتصال می شود، در عین حال مسیرهای گردش و فضاهای مشترک به منظور تشویق به تعامل میان بسیاری از شاخه های آموزشی و رشته های مختلف طراحی، ترتیب یافته اند.  

 

 

 

 

 

 

 

 

"برج نوآوری جاکی کلاب" شکل معمول برج را به یک ترکیب و کمپوزیسیون سیال تری تبدیل می کند. حیاط های داخلی و خارجی، فضاهای دوستانه ای را برای ملاقات و تعامل فراهم می کنند و تکمیل کننده انجمن های بزرگ نمایشگاهی، استودیوها، تئاتر و امکانات تفریحی هستند.

 

 

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.luxuryproperties.ir