شکوفه مرجانی جزیره شریره، عربستان

شرکت توسعه دریای سرخ (TRSDC) تصاویری از کانسپت اقامتگاه جدیدش در جزیره شریره عربستان را منتشر کرده است. "شریره" یکی از 22 جزیره انتخاب شده برای پروژه "دریای سرخ" خواهد بود. طرح توسعه این اقامتگاه جدید با لقبCoral Bloom (شکوفه مرجانی)، اثری از دفتر معماری نورمن فاستر می باشد که سازگار با طبیعت بکر جزیره طراحی شده است. انتظار می رود شرکت TRSDC در اواخر سال 2022 میزبان اولین مهمانان اقامتگاه "کورال بلوم" باشد که در کنار یک فرودگاه بین المللی به طراحی نورمن فاستر قرار گرفته است.  

 

 

 

 

در این طراحی ملاحظات زیست محیطی در الویت قرار گرفتند؛ برنامه ریزی هایی جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در گیاهان حرا جزیره و سایر زیستگاه هایش صورت گرفته است. زیستگاه های جدیدی نیز از طریق محوطه سازی برای بهبود وضعیت طبیعی جزیره ایجاد می شوند. در این طرح، چندین ساحل و یک تالاب جدید بر روی جزیره دلفینی شکل ساخته می شود. مهمتر از همه، این تغییرات در راستای حفظ یا تقویت آنچه در جزیره وجود دارد، بدون آسیب رساندن به هیچ یک از زیستگاه ها یا سواحل طبیعی است. 

 

 

 

 

پروژه "کورال بلوم" شامل 11 هتل و ویلای خصوصی در جزیره شریره خواهد بود که توسط برخی از برجسته ترین برندهای هتل در جهان اداره خواهند شد. در این مجموعه هیچ ساختمان بلند مرتبه ای وجود ندارد تا از حفظ چشم اندازهای تماشایی جزیره اطمینان حاصل شود. طراحی هتل ها نیز در پاسخ به تقاضای فزاینده مسافران برای داشتن فضا و خلوت بیشتر به دنبال شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.  

 

 

 

 

اقامتگاه ها با استفاده از مصالح سبک با جرم حرارتی پایین ساخته می شوند که در خارج از سایت تولید می شوند. بدین معنا که ساخت و ساز با مصرف انرژی بهینه و تاثیر کمتر بر محیط زیست صورت می گیرد. تمام انرژی مورد نیاز این مجموعه گردشگری از منابع تجدید پذیر تامین می شود و بزرگترین سیستم ذخیره سازی باتری در جهان از آن پشتیبانی می کند. 

 

 

 


منابع:

www.fosterandpartners.com

www.worldarchitecture.org

www.luxuryproperties.ir