موزه هنرهای روایی لوکاس، لس آنجلس

نام "موزه لوکاس" برگرفته از نام سرمایه گذار آن یعنی فیلمساز معروف جورج لوکاس (خالق فیلم های جنگ ستارگان) است که فرمی شبیه به نوعی سفینه فضایی دارد. این موزه که توسط آرشیتکت مشهور Ma Yansong طراحی شده، هم اکنون در Exposition Park لس آنجلس در حال ساخت است. ارتفاع این ساختمان چهار طبقه، 35 متر است و مساحتی در حدود 28000 مترمربع خواهد داشت که شامل گالری های گسترده، سالن های تئاتر پیشرفته، فضاهای اختصاصی متعدد برای یادگیری و تعامل، فضای سبز عمومی، چندین رستوران، فروشگاه های خرده فروشی و فضایی برای برپایی رویدادها می باشد. 

 

 

 

 

فضای داخلی ساختمان به شکل یک غار باز و گسترده طراحی شده که نور طبیعی روز با ورود از نورگیرهای بالا، تمام فضا را روشن می کند. آثار هنری ارزشمند با ارزش حداقل 400 میلیون دلار در این موزه به نمایش در می آیند که شامل بیش از 10000 تابلوی نقاشی، عکس و یادگاری فیلم ها می باشد. طبقه اول و سقف به عنوان فضای عمومی برای ورزش و استراحت بازدیدکنندگان و به منظور "تجربه بی واسطه طبیعت در محیط شهری" طرح ریزی شده اند. 

 

 

 

 

با این حال، موزه لوکاس فقط به آثار هنری سنتی چند میلیون دلاری اختصاص نمی یابد. با هدف وسعت دادن به معنای هنر شایسته موزه، فضای گالری با مساحت حدودا 9300 مترمربع شامل فیلم ها، نگاره ها و هنرهای کامیک نیز خواهد بود. محوطه 11 هکتاری اطراف موزه که در گذشته پارکینگ بوده، به فضایی خانوادگی برای برگزاری فستیوال ها، نمایش فیلم ها در فضای باز و سایر فعالیت ها تبدیل خواهد شد. قرار است "موزه هنر روایی لوکاس" در سال 2023 افتتاح گردد. 

 

 

 


منابع:

www.i-mad.com

www.architecturaldigest.com

www.archdaily.com

www.lucasmuseum.org

www.luxuryproperties.ir