برج های 10 و 30 هادسون یاردز، نیویورک

"طرح جامع هادسون یاردز" با هدف گسترش منطقه تجاری مرکز شهر منهتن از سمت غرب تا رودخانه هادسون طراحی شده است تا مجموعه ای از فضاهای مسکونی، برج های اداری،  فروشگاه های خرده فروشی، کلکسیونی از رستوران های سطح بالا و لوکس، یک مرکز جدید برای اختراعات هنری و یک هتل مجلل با بیش از 200 اتاق را درخود جای دهد. برج های "هادسون یاردز 10 و 30" بخشی از این طرح جامع هستند که توسط دفتر معماری KPF طراحی شده اند و عنوان بزرگترین طرح توسعه املاک و مستغلات خصوصی در تاریخ ایالات متحده را دارند.

 

 

 

 

 

 


"هادسون یاردز 30" مرتفع ترین برج در این طرح جامع است و بلند ترین سکوی مشاهده در نیم کره غربی یعنی "Edge" را در خود جای داده است. "Edge" تا مسافت بیش از 24 متر از طبقه صدم این برج معلق شده و در ارتفاع 345 متری بر فراز خیابان های شهر شناور است. این برج با ارتفاع 395 متر، سومین ساختمان بلند اداری در شهر نیویورک می باشد و به عنوان دفتر مرکزی کمپانی جهانی رسانه و سرگرمی Warner Media و همچنین شرکت های وابسته به آن از جمله HBO، CNN و Warner Brothers عمل می کند. همچنین در طبقه صدم برج یک مرکز خرید 25 میلیارد دلاری قرار دارد که دسترسی اصلی به Edge نیز از طریق آن صورت می گیرد.  

 

 

 

 

 

 


ساخت برج 52 طبقه ای "هادسون یاردز 10" در سال 2016 به پایان رسید. این برج شامل بیش از 158000 مترمربع فضاهای اداری Class-A می باشد. برج "هادسون یاردز 10" اولین ساختمان تجاری اداری شهر بود که به دلیل معماری پایدار خود موفق به دریافت گواهینامه LEED v2009 Platinum شد. امکانات رفاهی این برج شامل پنجره های کف تا سقف، فضاهای اداری بدون ستون با مساحت هایی از 2900 مترمربع تا 3200 مترمربع و چشم اندازهای 360 درجه از شهر و رودخانه هادسون می باشد. برج هادسون یاردز 10 به عنوان مقر جهانی کمپانی COACH و همچنین شرکت های درجه یک جهانی از جمله L’Oreal USA و SAP عمل می کند. 

 

 

 

 


منابع:

www.kpf.com

www.designboom.com

www.metro-manhattan.com

www.luxuryproperties.ir