مرکز فولتون، نیویورک

دفتر معماری Grimshaw در طراحی این ساختمان از ساختمان های ریخته‌گری آهن این محله تاریخی الهام گرفته و در جهت  تکمیل ادغام و ترمیم ساختمان مجاور یعنی Corbin قدم برداشته است. این مجموعه گسترده دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی شهر نیویورک را بهبود می بخشد. "مرکز فولتون" در اطراف یک آتریوم بزرگ مقیاس با یک نمای باشکوه و شفاف سازماندهی شده است.

 

 

 

 

مرکز فولتون به عنوان دروازه ای به منطقه Lower Manhattan نقش قابل توجهی دارد. مسافران و بازدید کنندگان باهم وارد ساختمان می شوند و از میان یک مرکز ترانزیتی شهری به یاد ماندنی گذر می کنند که در عین داشتن نگاهی خوشبینانه به آینده، تاریخچه و گذشته شهر را نیز گرامی می دارد. ارتفاع آتریوم سالن ترانزیت 34 متر است و توسط یک گنبد مخروطی متمرکز بر روی محافل جمعی پایینی پوشانده می شود. 

 

 

 

 

 

محور اصلی کانسپت این طراحی، هدایت نور خورشید به عمق فضای ترانزیت بود و با طراحی داخلی گنبد و ادغام آن با یک اثر هنری تحت عنوان Sky Reflector-Net  (بازتابنده آسمان)  این طراحی به حد اعلا رسید. Sky Reflector-Net از 112 کابل کششی، 224 میله با قدرت بالا و تقریبا 10،000 قطعه فولادی ضد زنگ تشکیل شده است.

 

 

 

 


منابع:

www.grimshaw.global

www.archdaily.com

www.luxuryproperties.ir