CityLife Milano, Zaha Hadid

CityLife Milano یک مجموعه بزرگ تجاری و مسکونی در زمین های تجاری سابق میلان، به نام  Fiera Milano  واقع می باشد.  بالای 168000 متر مربع، در واقع بیش از نیمی از فضای CityLife Milano از پارک سبز پوشیده شده و به عبور و مرور و دوچرخه سواری اختصاص داده شده است. در مرکز piazza delle tre torri’ سه برج بلند مرتبه که به واسطه گروهی از خانه های مسکونی احاطه شده وجود دارد که همگی آنها توسط سه معمار مشهور جهانی طراحی شده اند. برج Isozaki که برنامه ریزی شده با ارتفاع 202 متر بلندترین برج ایتالیا به شمار برود توسط  Arata Isozaki و Andrea Maffei طراحی شده است و در کنار برج منحنی شکل Libeskind که توسط Daniel Libeskind طراحی شده است ساخته خواهد شد. در کنار اینها،Zaha Hadid   یک برج پیچشی طراحی کرده است که قامتی به بلندی 170 متر و مجموعاً 122700 متر مربع مساحت دارد.

ساختمان های مسکونی زاها حدید با مساحت 45000 متر مربع از هفت ساختمان خطی که در اطراف یک حیاط مرکزی حلقه زده اند تشکیل شده که از 5 طبقه شروع می شوند و تا 13 طبقه بالا می روند. پانل های با الیاف سیمانی و چوب طبیعی در نما که در بالکن ها و تراس ها به کار رفته اند، به تاکیید بر فرمهای انعطاف پذیر سبک زاها حدیدی کمک می کند.

انتظار می رود که ساختمان های مسکونی تا پایان امسال تحویل ساکنین داده شوند، درحالی که تاریخ اتمام عملیات ساخت برج ها سال 2015 در نظر گرفته شده است. 


منابع :

http://www.archdaily.com/338830/in-progress-citylife-milano-zaha-hadid-architects/

http://www.zaha-hadid.com/architecture/citylife-milano/