مجتمع Markthal Rotterdam

بازار Markthal Rotterdam یک مجتمع پایدار، ترکیبی از سالن بازار و ساختمان مسکونی واقع در روتردام، هلند است که توسط معماران  MVRDV طراحی شده است. ایده این ساختمان کاملا جدید و متفاوت می باشد. فضای قوسی شکل نعل اسبی مانند این ساختمان شامل آپارتمان مسکونی از طبقه سوم تا طبقه یازدهم، در کل 102 آپارتمان برای اجاره و 126 آپارتمان برای فروش می باشد. هر آپارتمان دارای یک تراس خارجی بیش از عرض خود واحد است و 24 پنت هاوس واقع در طبقات بالایی تراس سقفی بسیار وسیعی دارند. آپارتمانها از 80 متر مربع تا 300 متر مربع متفاوت است. آپارتمان ها از طریق 6 ورودی در سطح خیابان قابل دسترسی می باشند.

این مجتمع شامل 1200 واحد پارکینگ می باشد که در 24 ساعت شبانه روز قابل استفاده است.

...

با به حساب آوردن فضای خرده فروشی طبقات پایینی حجم فعلی 120 متر طول، 70 متر عرض و 40 متر ارتفاع دارد. تمام عرضه ها برای سالن، مغازه ها، سوپر مارکت ها و رستوران ها در زیرزمین واقع شده است.

...d

این ساختمان یک گواهی ارزشمند از BREEAM دریافت کرده است. ترکیب فضاهای مسکونی، مرکز خرید، پارکینگ و سالن بازار باعث می شود فن آوری ساخت کارآمد تر شود. در داخل بازار، یک پانل اطلاعات، استفاده بهینه انرژی و CO2 ساختمان را نشان می دهد. به منظور صرفه جویی در مصرف آب در این ساختمان یک سیستم بهداشت هوشمند طراحی شده است. این ساختمان از طریق لایه های زیرین به سیستم حرارت و ذخیره سازی حرارتی شهر متصل می باشد که همچنین سرد و گرم تعدادی از ساختمان های مجاور خود در مناطق اطراف را بعهده دارد.

...


منابع :

http://www.archdaily.com/553933/markthal-rotterdam-mvrdv/

http://www.dezeen.com/2014/10/01/mvrdv-markthal-rotterdam-arched-market-housing/

http://www.mvrdv.nl/projects/markethall/