مجتمع مسکونی Interlace

پروژه Interlace (به معنای در هم آمیخته)،برنده جایزه جشنواره معماری جهان سال 2015،  یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین پروژه های مسکونی در سنگاپور، توسط Ole Scheeren یکی از اعضای دفتر معماری متروپولیتن (OMA) ، طراحی شده است.

Interlace در یک سایت هشت هکتاری در حاشیه های جنوبی سبز شهر قرار گرفته است، که کمربند سبز 9 کیلومتری پارک ها و امکانات تفریحی را کامل می کند. این مجموعه 170000 مترمربعی 1040 واحد آپارتمانی با اندازه های متفاوت با فضاهای بیرونی وسیع ، فضاسازی زیبا، با مناظر چشم گیر پارک ها، شهر و دریا را عرضه می کند.

31 بلوک آپارتمانی که هر کدام 6 طبقه و طول های متفاوتی دارند، با الگوی کندوی عسل، اطراف حیاط مرکزی های 6 ضلعی سازماندهی شده اند.

این پروژه شامل استخر شنا 50 متری، استخر تفریحی، جکوزی، محوطه حیاط مرکزی، ایستگاه تندرستی، باشگاه ورزشی، فضای بازی کودکان، ناحیه باغبانی، برکه ی لوتوس، زمین تنیس، پاولیون های جشن می باشد.

ظرفیت و تعداد مسیرها ونحوه گردش پیاده روها ، پاسخگوی جمعیت ساکن اطراف هر حیاط مرکزی و بخش مسکونی می باشد. راه ارتباطی  پیوسته ای  که اطراف سایت را احاطه کرده است یک مسیر دومیدانی یک کیلومتری را ایجاد می کند و همچنین حیاط مرکزی ها را به فعالیت های در جریان اطراف سایت متصل می سازد.

از تجزیه و تحلیل های محیطی نسبت به خورشید، باد و شرایط میکرواقلیمی و استراتژی های کم مصرف انرژی، می توان دریافت که ابعاد پایداری با دقت در پروژه لحاظ شده است.

ساخت این پروژه در سال 2007 آغاز شده و در سال 2014 نیز خاتمه یافته است.


جهت دریافت اطلاعات بیشتر، کلیپ های موجود در لینک های زیر را مشاهده فرمایید :

https://www.youtube.com/watch?v=UogcoxFO884

https://www.youtube.com/watch?v=OXwFSw7BKko


منابع : 

http://www.archdaily.com/627887/the-interlace-oma-2

http://www.designboom.com/architecture/oma-ole-scheeren-the-interlace-singapore-06-27-2014/

http://www.dezeen.com/2015/11/12/movie-the-interlace-oma-ole-scheeren-build-sense-of-community/

http://oma.eu/projects/the-interlace

https://www.worldarchitecturefestival.com/congratulations-2015-waf-winners