مجتمع اُپوس؛ یادگاری از زاها حدید

"مجتمع اُپوس" توسط دفتر معماری زاها حدید در منطقه برج خلیفه دبی طراحی شده است. این بنا میزبان اولین هتل از سری هتل های لاکچری و بین المللی ME by Melia (پیشتاز در صنعت هتلداری جهان) در منطقه خاورمیانه می باشد. این مجموعه پنج ستاره، به نوعی میراثی از زاها حدید، آرشیتکت مرحوم و مشهور دنیا است، زیرا تنها هتلی در جهان می باشد که طراحی داخلی و خارجی آن هردو توسط ایشان در سال 2007 صورت گرفته است. 

 

 

 

 

 

مجتمع اُپوس متشکل از دو برج جدا از هم است که در کنار هم فرمی واحد به شکل مکعب را تشکیل می دهند. سپس در قسمت مرکزی این مکعب یک فضای وُید مرکزی در نظر گرفته شده است که برای قسمت های مرکزی ساختمان، چشم اندازی رو به بیرون فراهم می کند. این دو برج در طبقه همکف از طریق یک آتریوم (دهلیز) چهار طبقه ای همراه با پلی تا ارتفاع 71 متری از سطح زمین به یکدیگر متصل می شوند. عرض این پل سه طبقه ای و نا متقارن، 38 متر می باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اُپوس دارای 12 رستوران، سالن بار در بام و 5000 مترمربع فضای اداری خواهد بود. طراحی داخلی اُپوس که از آن در جشنواره London Design Festival (سال 2014) رونمایی شد، شامل بالکن هایی حجاری و طراحی شده، تخت های زاویه دار و توپ هایی شیشه ای آویزان در لابی می باشد. 

انتظار می رود ساختمان اُپوس در ماه فوریه سال 2020 (بهمن ماه 1398) افتتاح گردد.

 

 


منابع:

www.zaha-hadid.com

www.archdaily.com

www.whatson.ae

www.luxuryproperties.ir