مرکز نمایشگاه فرهنگ چینی، چین

"مرکز نمایشگاه فرهنگ چینی" در شهر لانژو کشور چین واقع شده است. کلیت پروژه به بخش نمایش و بخش نمایشگاه تقسیم می شود. بخش نمایش به نام "غرفه خورشید و ماه" و بخش نمایشگاهی به نام "نمایشگاه ورودی منطقه" به سبک شهر باستانی طراحی شده اند. حجم ساختمان عظیم و نوآورانه است و دو سقف غول پیکر دارد که دو بخش صحنه و جایگاه ها را در بر می گیرند. فرمی همانند یک "چشم" بر روی بام و منظره قاب شده شکل گرفته که تماشای نمایش لیزری و کوه های پیرامون را برای مخاطب تسهیل می کند و آن را به ساختمانی شاخص در لانژو تبدیل می کند. 

 

 

 

 


صفحات فلزی سقف بیرونی مانند بال های یک پرنده غول پیکر است که از بالا تا پایین با ریتم خاصی بر روی هم قرار گرفته اند. مصالحی با بافت مشابه کاشی، برای پانل های تزیینی سقف به کار گرفته شده اند. از مصالح سنتی محلی همچون آجر، چوب، خاک کوبیده و... برای سطوح نهایی سایر بخش های ساختمان استفاده شده است تا ساختمان به طور کامل با محیط فرهنگی و طبیعی محلی سازگار شود. 

 

 

 


"غرفه خورشید و ماه" نمایشگر یک جلوه ی بصری باشکوه است. این نمایش از ابزار های مدرن علمی و تکنولوژیک از جمله صوت، تصویر، لیزر، انیمیشن، آبفشان، شعله آتش، آتش بازی و اشکال هنری استفاده می کند تا علم و تکنولوژی، فرهنگ، هنر و خلاقیت را در هم آمیزد و یک ضیافت صوتی-تصویری باشکوه و باورنکردنی به مخاطب ارائه نماید. 

 

 

 


به لحاظ تکنولوژی اجرایی، لیزر، شعله، آتش بازی و سایر موارد در اجرا ادغام می شوند و از تجهیزات صحنه که عمیقا در زیر آب مدفون شده و روی سقف معلق هستند، برای ایجاد یک افکت صحنه قوی استفاده می شود. تجهیزات تکنولوژی به کار رفته، پیشرفته هستند و می توان آن ها را برای مدت طولانی درون آب غوطه ور نگاه داشت. 

 

 

 


منابع:

www.archdaily.com

www.luxuryproperties.ir