مرکز موزیک پاپ Kaohsiung، تایوان

مرکز موسیقی پاپ در جنوب تایوان توسط Manuel Monteserín طراحی شده است. این پروژه که در کنار دهانه رودخانه عشق، در شهر بندری کائوسیونگ واقع شده است، دارای طرحی منعطف به فرم مجموعه‌ای از هندسه‌های پیچیده و درهم تنیده همراه با نشانه‌هایی از بستر دریا می باشد. این مرکز با وسعت 88000 متر مربع از چهار اکوسیستم معماری تشکیل شده است که همگی نشان از یک منشا واحد دارند: موج بزرگ، نهنگ ها، دلفین ها، مرجان ها. تمامی این بخش ها توسط یک سری پارک و مسیرهای پیاده رو به هم متصل می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

فرم کلی مجموعه که به دلیل شکل خمیده آن به نام "موج بزرگ" شناخته می شود، با یک شبکه شش ضلعی مونتاژ شده است. این سازه دارای یک سالن در فضای باز برای 12000 نفر است که به عنوان پوششی سبز تعریف شده است. یک سالن کنسرت برای 3500 مهمان و دو برج شامل فضاهای اداری، یک موزه و اتاق های تمرین از دیگر فضاهای موجود در این ساختمان هستند. در ابتدا، سازه ها به طور جداگانه طراحی می شدند، اما بعداً تیم طراحی تصمیم گرفت آنها را پشت به پشت قرار دهد و بین آنها شکافی به صورت یک آتریوم بزرگ برای دسترسی به ساختمان ها ایجاد کند.

 

 

 

 

 

 

"نهنگ ها" به صورت شش "خانه سرزنده و پویا" شکل می گیرند که برای رویدادها، کنسرت ها یا سخنرانی ها طراحی شده اند. بعد از آن "دلفین ها" قرار گرفته اند که شامل پنج رستوران بر روی ستون ها بلند است که با یک پیاده رو به آنها می پیوندند. "مرجان" به عنوان یک مرکز نمایشگاهی و با کاربری چند منظوره در فضای باز طراحی شده است. سقف بزرگ این بخش از قطعات شش ضلعی ساخته شده  است که توسط مجموعه ای از ستون ها نگه داشته شده اند. در این قسمت برنامه های تجاری و نمایشگاهی همراه با فعالیت های دیگری مانند بازارهای خیابانی، رقص های خیابانی و تئاتر برگزار می شود.

 

 

 

 


منابع:

www.designboom.com

www.luxuryproperties.ir